woensdag 1 november 2017

SPELEN MET HENNIE

Hennie




Kralen maken deze keer.
We hebben op verschillende manieren kralen gemaakt.  Eerst met papieren servetjes. Dat vind ik niet zo'n succes. De meest rechtse vrolijke kleuren gaan nog wel, maar de klimopblaadjes en de witte stippen zijn echt niks. Op de foto van Hennie's werk liggen links de papieren kralen. Ook daar is nog maar weinig te zien van de witte stippen. Daarna zijn we met Krimpie dinky aan de slag gegaan. Hennie heeft een paar mooie bloemetjes gemaakt (rechtsboven) en een paar vogeltjes.
De onderste foto zijn mijn resultaten, Krimpy Dinky om een breinaald rollen gaat niet echt lekker. Uiteindelijk bleef het met een heel strak elastiekje wel zitten, maar daardoor krijg je wel een deuk op de plek van het elastiekje. Die linksboven rolde helemaal uit tijdens het verhitten. Links onder een gestempeld dametje waarvan de gemaakte gaatjes te klein waren, die zijn helemaal dicht gesmolten.
Nadat Hennie al naar huis was heb ik nog wat met foam zitten spelen, dat zie je op de een na laatste foto.
Het foam moet natuurlijk nog wel geverfd worden, maar met die resultaten ben ik wel blij.

4 opmerkingen:

Beth zei

It looks like you had fun an =d I just realized your comment window is back and working again!!

Marlien zei

Je foamkralen vind ik erg mooi.

Wist je dat je ipv krimpiedinkie ook plastic verpakkingen kunt gebruiken?
Ik bewaar de gekleurde dekseltjes van de Lidl salades daarvoor.

Hannie de Beer zei

Mooie foamplaat kralen, en ook goed gelukt de vormen en krimpie dinkie experimenten!

Jo Huijsman zei

Bijzonder leuke proeven.