maandag 13 november 2017

HANDWERKBEURS GENT

Voor de eerste keer werd de Handwerkbeurs die normaal in Zwolle is ook in Gent gehouden. Er komen altijd veel Belgen naar de beurs en kennelijk dacht Janet die de beurs organiseert: dan ga ik ook maar eens naar België.
Ik heb daar drie dagen workshops Werken met Tyvek gegeven en er zijn me een paar dingen opgevallen aan het publiek.

De Belgische dames slepen heel vaak hun man mee naar de beurs en op zondag zelfs het hele gezin. Of dat goed was voor de omzet kun je je afvragen natuurlijk want mannen hebben dan toch de neiging om te vragen: Heb je dat wel nodig, je heb toch nog heel veel? Of: Zo veel geld voor een bolletje wol?
Jammer voor de Belgen was dat er daar een discriminatiewet geld waardoor de mannen op zondag niet gratis naar binnen mochten.

Op mijn vraag: kent u Tyvek werd veel vaker dan in Nederland met ja geantwoord.

En alle dames waren heel blij dat de beurs nu ook eens hun kant uit kwam. Een veel gehoorde kreet: nu kan ik alle winkels die ik van Facebook ken ook in het echt zien.

En ik heb er ook nog wat geleerd over Tyvek. Een van mijn cursisten daar werkte al met Tyvek, maar zij bakte het in een pan. Net als aardappels zoals ze zei, af en toe omdraaien.
Ik heb het nog niet geprobeerd, maar ik ga dat zeker doen.

3 opmerkingen:

Marlien zei

Dat laatste klinkt spannend.


Was de markt verder wel geslaagd voor je?

Hélène zei

wat grappig tyvek bakken in een pan, eigenlijk wel logisch ,de hitte komt van onder en je kunt natuurlijk vol gas of weinig gas nemen, en lekker onder de afzuigkap ,ik ga het ook eens proberen

Hannie de Beer zei

Inderdaad heel apart tyvek bakken! Leuk om eens te proberen.
En fijn, dat je workshops zo'n succes waren!