zaterdag 12 augustus 2017

SCHUITJE VAREN, THEETJE DRINKEN





Gisteren een boottocht gemaakt door de Dordtse binnenstad en de Dordtse Biesbosch. Een heerlijke vaartocht. Heerlijk ontspannen rustig varend door de Biesbosch met z'n kleine kreekjes en OEREND hard terug over de rivier, dat is ook een hele ervaring.
We hadden vrienden uit België op bezoek en die namen we mee voor deze tocht. Ze waren ook heel enthousiast. Ook heel leuk dat onze schipper Elio zo veel wist te vertellen, zowel over de Biesbosch als over de Dordtse binnenstad. Ik ben een geboren Dordtenaar en heb er ook het grootse gedeelte van mijn leven gewoond, maar hij wist toch veel te vertellen waar ik geen idee van had.
Dat is wel wat anders dat het standaard bandje dat draait op onze andere Dordtse rondvaartboot.

Hierboven zie je een filmpje dat ik van hun website heb 'gepikt'. Op 3.10 minuten varen ze voorbij het Groothoofd, waarbij ik op dit moment elke zondag sta. Ik zie ze dan ook vaak voorbij varen.
http://www.ibarone.nl/

3 opmerkingen:

Beth zei

Looks like fun and better way to spend a summers day!!

Hélène zei

een vaartocht is altijd bijzonder , vanaf het water ziet de stad er heel anders uit

Jo Huijsman zei

Geweldige ervaring om zo super snel te varen.