zaterdag 4 februari 2017

BEWUST ONDERNEMEN





Sinds kort ben ik lid van BEWUST DORDRECHT een netwerk voor bewuste ondernemers. Het logo staat hierboven en rechts bovenaan op mijn blog kun je een link aanklikken om op de site te komen.

Het netwerk is op 1 februari officieel gestart met 24 ondernemers en hopelijk komen er nog heel veel meer bij. Eigenlijk zou iedere ondernemer bewust moeten ondernemen, met oog voor het milieu, het welzijn van mensen en gezondheid.

In mijn geval zit het vooral in het hergebruiken van materialen die anders weg gegooid zouden worden. En natuurlijk scheid ik ook in mijn werk het weinige afval dat ik nog wel produceer.
Ooit ben ik 13 jaar geleden begonnen met een galerie waar alleen kunst geëxposeerd mocht worden die gemaakt was van afval. Prachtige dingen heb ik voorbij zien komen. Maar na in anderhalf jaar vele euro's armer geworden te zijn omdat er nauwelijks iets verkocht werd maar alle kosten wel gewoon doorgaan ben ik daarmee gestopt en overgegaan op een website en het staan op kunstmarkten.

Met dat laatste stop ik ook dit jaar. Ik ga alleen nog naar markten die specifiek iets met textiel of papier hebben. Dus b.v. de weversmarkt in Hoorn, de Textiel markt en de Papiermarkt in Warmond en in Zierikzee als dat dit jaar weer wordt georganiseerd.

En natuurlijk volgende week de Wol- en Handwerkbeurs, waar ik niet met mijn werk sta, maar dit jaar workshops Tyvek geef.

1 opmerking:

Hannie de Beer zei

Super, een heel goed initiatief !
En leuk dat je in Zwolle een workshop geeft. Jammer kan ik er niet heen dit jaar.
Succes!