donderdag 12 januari 2017

SPELEN MET HENNIE

Hennie

Joke
Ojee, helemaal vergeten om een blogpost te schrijven over spelen met Hennie. Ik ben verkouden en hoest mijn longen bijna uit mijn lijf, dus heb ik mezelf een soort vrije week cadeau gedaan. Daar zal het van komen. Ik lig elke middag met een boek op de bank ;-)
Maar 2 dagen te laat nu dus toch.
Het feit dat onze experimenten tot niets hebben geleid zal ook meespelen denk ik.
Ik had op Pinterest deze post gezien en het leek ons interessant om eens uit te proberen of dat met andere middelen en de papiersoorten die we tot onze beschikking hadden ook zou lukken. Maar helaas, zo doorzichtig dat je het echt niet meer ziet werd het papier niet.
Het beste resultaat was eigenlijk het schoenendoospapier  besmeerd met meubelvernis.
Maar ja, dat schoenendoospapier is niet van te achterhalen wat het precies is en ook dat resultaat was niet zo helder dat ik er achteraan zou gaan.
Als "smeermiddel' hebben we gebruikt: Heavy gel van Talens, Acrylic medium glossy van Talens, Regular gel van Golden, Mod Podge Dimensional Magic, Glossy Accents en dus vernis om meubelen mee te vernissen.
Als papier hebben we het gedaan met: schoendoos tissuepapier, patroontekenpapier, Delipaper, Tissuetex (daarvan had ik eigenlijk het beste resultaat verwacht) en bakpapier.

De foto van mijn experimenten is 's avonds genomen en heeft dus ernstig last van kunstlicht en flits. Ik zal proberen morgen een nieuwe foto te maken.

2 opmerkingen:

Marlien zei

Bij de Vlieger weten ze vast wel wat voor papier er in je schoenendoos zat.
http://www.vliegerpapier.nl/

Eke zei

Leuk experiment, en ook fijn de verwijzing naar de Pinterest post. Volgende keer beter zou ik zo zeggen, want het is zeker de moeite waard om nog even door te experimenteren. En beterschap gewenst!